Main menu

Pages

"האח הגדול": הקרב על השניצל

אח גדול חדש נכנס לחיי הדיירים, אבל מה שבאמת מעניין אותם זה טבעול - והוא הצליח לחלק את הבית לשני מחנות אויבים. וכשסימה ומירב נמצאות באותו צד, כדאי לכולם להיזהר
 בוקר של יום חדש עלה על בית האח הגדול, ואם עד עכשיו הרגשתם שהדיירים בסך הכל נקלעו לסיטואציה, אתם מוזמנים לתת הזדמנות שנייה כי ההפקה כיבתה והדליקה את בית האח והאח הגדול נמצא בבניין, ועולם חדש ויפה מחכה לנו בצד השני של חדר העריכה. אמן.

עזבו את זה שלפנינו ביף ענק שאורלי לא מעורבת בו בכלל, ומילא זה שלפי כמות הפעמים שהמילה "טבעול" נאמרה בפרק אני נוטה לחשוד שמדובר במזימת התוכן השיווקי הנכלולית ביותר בתולדות הפורמט. אבל לפחות השניצל הזה חצה את ים סוף ופילח סופית את הבית לשתי חבורות ברורות. חבורת הפח של מירב, סימה, אורלי, לירון, אולי אליאב ונספח-נשרך תומר. בגרעין החבורה הזאת עומדות סימה ומירב, שכבר כרתו ברית נצח-נצחים עד המוות ועשו הכל חוץ מלשלוף אולרים ולחתוך לעצמן את האצבע.



האח הגדול ()
ברית נצח נצחים ועקבים
סימה היא ללא ספק המנהיגה של החבורה הזאת והיא מנהלת אותה בדרמה-קווין לנד. היא מושלת בנתינים שלה באמצעות הפגנות ספונטניות ומאופקות של התפרצות רגשית, כמו למשל כשמופיע מסוק, או באמצעות סממני סטטוס כמו נעלי לובוטין שמירב סירבה לקבל במתנה, אבל ניאותה, כמחווה של רצון טוב, לרכוש אותן בעשרה שקלים בעתיד הנראה לעין.


מולם ניצבים מתוסכלים, כי באמת לפעמים אין מה לעשות מול כל היופי הזה חוץ מללכת לחדר האח ולהכריז שם שהיית הראשון לזהות, הדיירים לירז, שמס, סמואל החמוד שעדיין חי בסרט שאם רק נצליח לפתור את העניין הפעוט הזה נחזור להיות בית שוחר שלום וכולם יאהבו את כולם, מריה, מגי וישראל, כשהם לא עסוקים בלפלרטט או לתכנן את עתידם הפוליטי. לצידם משתרכים גם רועי ותמי שנוטה אליהם מן הסתם כי גם היא סבלה מנחת זרועם של הערסים ממול, וגם כי היא עדיין נמצאת תחת השפעת הרגשות שלה לישראל "רק ברמן", ומניסיוננו עם בית האח זה לא עומד להשתנות בקרוב.

אני יכולה להבין את האמוציות שמתעוררות בוויכוחי תקציב וזה מכשיר לגיטימי לגרום לדיירים להתערבל קצת. הרבה פעמים תופסים על התקציב טרמפ מתחים בין אישיים שממילא היו קיימים בבית – אני בטוחה שאם סימה הייתה רוצה ברוקולי ממותג מעורבב עם קצת טופו, מירב היתה מוודאת שהיא תקבל אותו גם אם היא הייתה צריכה למכור אחת מהכליות של לירון בשביל להוסיף אותו לתקציב. מצד שני קצת קשה לי להבין את הרקע לסיפור של לירז – ההורים שלה מנעו ממנה אוכל כשהיתה קטנה? – כי הוא מעולם לא הופיע בפרקים, כמו גם הוויכוח שלה עם סימה לגבי התזונה של הילדות שלה. מה שבטוח הוא שאת הסכסוך הזה אפשר היה לכווץ גם לעשר דקות מהודקות. אלוהים יודע שבסופו הזדקנתי בכמה שנים ואני מקווה בשביל לירז שהאפקט היה דומה, ושלפעמים חלומות מתגשמים.


האח הגדול ()
  החלק השני של הפרק הוקדש כמובן לשיגורו של האח הגדול, מה שבטח יתבטא ברייטינג הבוקר ואני נוטה להאמין שבחדרי ישיבות ברשת מתישהו מישהו הרים את היד והציע להחליף בשגרה אחגדול אחת לשבוע-שבועיים, כסוג של הנשמה לעונה. הדיירים בבית הגיבו להודעה של האחות הגדולה בהספדים המסורתיים, מן הסתם זה ערער במשהו את המצב הרגשי שלהם. בכל זאת, אנשים מגיעים לתוכנית הזאת כדי להיראות ואם יש צרות בקומות העליונות בטח זה אומר משהו על הרייטינג של התוכנית, מחשבה שאמורה להטריד אותם יותר מהשאלה כמה עולה ברוקולי מעורבב עם טופו.

החילופים היו סבירים יחסית. האח הגדול החדש, רועי עוז, עוד לא לגמרי נסגר על הסגנון שלו אבל גם רומא לא נבנתה ביום אחד. מה שבטוח, מדובר בשיפור עצום לעומת האחות הקודמת. הדיירים רק צריכים לדעת שיש מישהו במגדל הפיקוח, ובכל מקרה השיחות איתם נשמעות כמו דייט, אלא שבמקום לבקש מהאח הגדול לספר להם על עצמו הם מתעניינים בעיקר בשאלה – מה אתה יכול לספר לי על עצמי? כרגע נראה שהכניסה חלקה ובכל מקרה מה שצריך להטריד אותנו זה שלאורלי יש קוקייה שעשויה מהשיער של עצמה. כמה סוטה יכול אדם להיות?

בפרק הבא – ראשת הממשלה הפלסטינית הראשונה בתולדות האח! תנסה לעזור לאח הגדול לגרום לדיירים להפסיק לזרוק זין על חוקי הבית. בהצלחה!


האח הגדול ()
קוקייה מטרידה

בקטנה:

אני לא אגיד מה אני חושבת – לירז. היא אמרה מה היא חושבת. המשפט המקדים שמשמעותו: מיד אומר לכם מה אני חושבת, בין אם תרצו ובין אם לא.

אני עושה מקלחות חריצים – מירב. אני נעה בין הפיתוי להבין מה זה אומר ובין הרתיעה מלדמיין את מסדר החריצים שלה, ולכן נעצור את זה כאן.

אני לא מעוניין להיות חבר שלך בבית הזה – תומר בהצהרת כוונות ללירז. תומר יקר, אני בטוחה שתרכוש הרבה חברים טובים בבית ברגע שמישהו יצליח לפענח את ההגייה שלך. וכמו כן, ברייק ניוז, איננו חרשים.

אתם קולטים? זה שעשה את האוכל – אורלי מבכה את לכתו של אילן, אב הבית ואולי מנסה להזכיר להם מי הוא היה.

אמא שלי היתה מה זה אוהבת אותך, מכינה לך עוגות טעימות – לירז לשמס. חייבת להבין באיזה בית לירז גדלה, שאם לא היה בו לחם הם אכלו עוגות.
Reactions:

Comments

table of contents title